Ştiri uimit multe. Lovit la vârsta de 73 de ani de boala care a izbucnit, fără avertisment, maestrul Waleed Gholmieh lasa muzica în această seară din 7 iunie, în Liban şi lumea arabă, în doliu.
Muzica care datorează mult, atât în est şi vest. Dintr-o dinamică foarte simplu de manevrat, o prezenţă remarcabilă, o personalitate generos care a ştiut atât primesc ambasadori şi oameni de lume mare, încât conversaţie cu un pianist devenire sau un conductor în străinătate (nu mai puţin prestigioase), o voinţă de fier, un naţionalism feroce şi o cultură care marginita pe bursa, Dr. Walid Gholmieh are de peste douăzeci de ani în Liban muzical. În toate perseverenta, strălucirea, luciu, pompon şi fler.
Datorită lui, prin intermediul lui diligenţă, determinare, devotament, zel şi curaj, sali de concerte si festivaluri (Baalbek, Al-Bustan, Beiteddine, Byblos), a cunoscut nu mai mult, nici un moment mort sau lipsa de auz .
Fondator al Orchestrei Simfonice din Liban (se transformă în Filarmonicii) şi Orchestre National Oriental arabă (el ambalate în mod regulat de case, inclusiv acest tribut atemporal la Zaki Nassif seara, la Sala Adunarea), administrator eficient Conservatorul National de Muzica (care a deschis filiale pe tot teritoriul libanez), rezervând momente muzicale din muzica de camera de înaltă calitate în serile de marţi, la amfiteatru Aboukhater (USJ), Walid Gholmieh, Doctor muzicologie la Universitatea din Kansas, dar Marjayoun copil (el şi-a păstrat intact sale gustoase si navalind accent sudist sincere si candide), este unul din acele lucruri care au marcat schimbări în sens pozitiv, societatea Liban. Cel care a spus: "O societate nu poate evolua fără o orchestră naţională. Visul a devenit realitate şi nu se poate spune destul vă mulţumesc pentru acest mare constructor.
Acesta a fost, de asemenea, criticat, fără a purta mănuşi, desen un atac amar pe decadenţă a musiquette Arabe curente care sa scufundat în instalaţii deplorabilă. Altă dată, un alt gust.
Putem menţiona dirijor şi manager inteligent (nu uitaţi, el a început iniţial studiat matematica la AUB) să nu mai vorbim muzician târziu şi prolific, pe lângă numeroasele sale simfonii (al -Fajr, Al Mawakeb, Al-Mutannabi, Al-Qadisiyah) profund clasice arabe, cu o prozodie şi scris melodii de Vest abil eliminat care a făcut succesul unor spectacole de Caracalla şi Sabah (şi multe Alte icoane de soiuri libanez), afectat, de asemenea, lumea de placi. Uşor citată ca muzica sa pentru unele lucrări de Roger Assaf (Majdaloun) Yaacoub Chedraoui (Nheïmé Mikhael Al-Tartour), Raymond Gebara (Charbel) ...
Irakian imnul naţional garnitura uşii (jucat de 1979 - 2003) şi candidaţii (acum, probabil, stele) Studio El-Fan va aminti comentariile sale constructive, chiar dacă uneori acestea au fost încă amar, dar mereu pe cale diplomatică aptly.
Acest film, nu sta cu el, deoarece el a contribuit la coloane sonore de film, printre altele, noul val de realizatori libanez ca Samir Nasri şi Alawiyé Bourhan, şi o ţară fictivă de Uncle Sam David Nevin.
Acesta nu deşeuri numai un muzician talentat, care a lovit mai multe cu un binemeritat succes şi datorită mai mult de un domeniu artistic, un conductor cu curiozitate infinită care a iubit atât Mozart şi Wagner şi Schubert. Am pierde, de asemenea, un manager majoră, deoarece aceasta a condus la stick şi cu o precizie şi regularitatea unui metronom trei instituţii care în cele din urmă triumf, prin volumul de muncă, trupul său şi starea lui de sănătate. Dar am sunat deja un workaholic incurabil ca sentimentul său de "stahanovismul" la locul de muncă a fost intensă şi eficace.
El a servit cu o pasiune, excesiv, devotament total, fericirea muzică inefabil. Nimeni nu va confort ne în această pierdere imensă. Un salut din inima si marea orga tunat: master în cele din urmă a transformat pagina de scorul lui pe birou.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu